Willkommen! Melden Sie sich an oder registrieren Sie sich.

Um schreiben oder kommentieren zu können, benötigen Sie ein Benutzerkonto.

Anmelden - oder - Benutzerkonto erstellen

No Picons for Astra 28,2

• Guys i have a problem with the picons of Astra2. The picons of Astra 19,2 and 23,5 are working fine in the skin but no sign of picons in the Astra 28,2.
    I have been tolt that it has somthing to do with the satelliet database ? Strange thing is that there are no problems on my DM8000 with merlin and the Gemini plugin.
    Can anyone shed some light on this problem ?

Dreambox 7080 HD SSS/CC tuners. 1TB HDD on a Triax 64cm with Triple LNB (CDS)

Tuner 5 of my Dreambox, Triax 110cm with Diseqcmotor tunable from 75 east to 65 west with homemade C/KU combifeed.

• I am sorry guys, i see that i put this item in the wrong topic. It will not hapen again.

Tuner 5 of my Dreambox, Triax 110cm with Diseqcmotor tunable from 75 east to 65 west with homemade C/KU combifeed.

• No problem ;) I made an extra topic in the right place for it :)

According you problem: It might be due to a common problem with the satellites.xml where the 28,2 satellite is either called 28,2 or 28,5. This makes no difference for reception but changes the pcion names.
    Maybe the satellites.xml in the DM7080HD image (Merlin takes it from DMM base image) is different than before. You can try to install another satellites.xml from the web () or this forum ().

• Ok, thanks and i will try m0rphu. !

• Moin!

In the original /etc/tuxbox/satellites.XML 28.2 ist declared at Position 284.

Code
    1. <sat flags="1" name="Astra/Eurobird (28.2E)" position="284">

Just Change it to 282 and reboot.

But, as there are more mistakes inside, it is a good idea to get another one.

• Great guys, the problem is solved. I got my Picons on Astra2 and it looks great ! Thanks for your help.
    Now we only need the Gemini plugin and Crossepg plugin and i can switch off my DM8000 :)

• Sorry, dass ich mit dem Klappspaten dieses alte Thema ausbuddele, aber ich habe seit kurzem nun auch Astra2 Empfang und leider das gleiche Problem wie hier - nämlich keine Picons. Den Tipp mit position=282 habe ich bereits umgesetzt und danach sogar ne neue Kanalsuche machen lassen, aber leider immer noch keine Picons und das EPG auf Astra2 hapert auch etwas (wird nur die aktuelle und nächste Sendung gezeigt).

Gibt es denn noch irgendwas das ich probieren kann? Hilft ein E2 Log wenn ich durch Astra2 Kanäle zappe?

• EPG kriegst du ohne Plugins nicht mehr als das, was du aktuell hast. Picons hatte oldboke immer im Einsatzzumindest die wichtigsten Sender sollten gehen.

• Ich habe Astra2A (auch) im Einsatz und schnitze mir die passenden Picons auf die Schnelle immer selber, da bin ich nicht auf Zuarbeit anderer angwiesen :undweg:

selbermachen.png

Picons einsammeln und ein wenig Drag'n Drop für die verschiedenen SAT-Positionen (ich habe 22 :D). 80% ist eh nur redundantes, sich wiederholendes Zeugs, wo sich nur ab und zu mal die References ändern.

dragndrop.JPG