Willkommen! Melden Sie sich an oder registrieren Sie sich.

Um schreiben oder kommentieren zu können, benötigen Sie ein Benutzerkonto.

Anmelden - oder - Benutzerkonto erstellen

Fragen zu Layout Erstellung

• Bin jetzt nicht daheim.

Ich meine aber gelesen zu haben, daß man auch auf einen Pfad verweisen kann.

Sinn machen layouts aber nur, wenn sie mehrmals eingesetzt werden.

Aber in einer skin user?

Für Farbtasten wäre eine Ergänzung super

<widget name="key_red" layout="bottom_red">

<widget source="key_red" ... layout bottom red

• Hello all ! And you can implement in the skin, what would the widgets Layout is stretched with an external file? for example layuots.xml, and in the skin to make an access to a file, something like this

Code
    1. <include filename="skin_name/layouts.xml" / >

P.S. it is very convenient and in skins to images Open* this has long been done and works well

• I already implemented the external filename usage:

Example:

Code
    1. <layout name="Merlin4_EPG_Buttons" filename="Merlin4/epg_buttons.xml" />

epg_buttons.xml:

Code
    1. <!-- Part of Merlin4 Skin -->
    2. <skin>
    3. <ePixmap alphatest="blend" pixmap="Merlin4/buttons/red.png" position="77,623" size="10,25" />
    4. <ePixmap alphatest="blend" pixmap="Merlin4/buttons/green.png" position="257,623" size="10,25" />
    5. <ePixmap alphatest="blend" pixmap="Merlin4/buttons/yellow.png" position="437,623" size="10,25" />
    6. <ePixmap alphatest="blend" pixmap="Merlin4/buttons/blue.png" position="617,623" size="10,25" />
    7. </skin>
  • I also can't output from an external file as advised Dr.Best

I tried different options, nothing is displayed in the menu, no buttons or Menus

here is one of the options

and here

in skin spelled out so

in menu_layout.xml

P.S. works only if all Layouts are entered skin.xml

• It works!

Screen:

Code
    1. <screen name="EventView" title="Eventview" backgroundColor="transparent" flags="wfNoBorder" position="0,0" size="1920,1080">
    2. <layout name="nuke_main" />

skin.xml section <layouts>:

Code
    1. <layouts>
    2.     <layout name="nuke_main" filename="Nuke.Evo/xml/nuke_main.xml" />

You have to use ONLY in section layouts the filename attrib AND in the screen ONLY the name attrib

Boxen: DM7080HD, DM820HD, DM8000, DM900ultraHD

In 50% sitzt das Problem vor dem Gerät und bei den anderen 50% hab ich mich geirrt, dass es nicht davor sitzt :cocksy:

• And you can add all layout to 1 file? for example main_layout.xml

or do you need to create your own file for each Layout?

for example menu_layouts.xml, buttons_layout.xml

• The layout tag in screen tag was replaced with the content of a layout.xml file.

If you have differnt layouts you need different layout files.

In 50% sitzt das Problem vor dem Gerät und bei den anderen 50% hab ich mich geirrt, dass es nicht davor sitzt :cocksy:

• Shall we now start as well repeating what we said before? If you want one file then do what dreamer-flt wrote...

• but you CAN put all layouts in the skin.xml and re-use them. That's the same like putting them all in one file and link it. but if the feature does not meet your need just don't use it

• The concept is ONE part of <screen> in ONE external file. Use it or use it not ;)